A Lakberendezők Országos Szövetsége hivatalos pályázata

Gyakran Ismételt Kérdések

Általános kérdések


“Az online felületen technikai problémába ütköztem, kihez fordulhatok?”
Emailben: info@evlakberendezoje.hu vagy tedd fel a kérdést regisztrált pályázóknak létrehozott zárt Facebook csoportban, ahol projektkoordinátoraink válaszolnak és segítenek.
 
“Egy személy hány kategóriában indulhat?”
Maximum kettőben. A Pályakezdő kategóriában induló pályázók - amennyiben már nem hallgatók, tehát minimum középfokú lakberendező végzettséggel rendelkeznek, - beadhatnak egy megvalósult munkát is, az Otthon vagy a Projekt kategóriában. Gyakorló tervezők két megvalósult munkával is pályázhatnak, megkötés nélkül, akár két munkát ugyanabban a kategóriában vagy 1-1 munkát a két gyakorló kategóriában beadva. 
 
“A Projekt kategóriában csapattal indulok, így hány pályázatot adhatok be egyénileg?”
A fenti elv (egy személy maximum 2 pályázatot adhat be) érvényesül, tehát, aki csapatban pályázik (Projekt kategória), egyénileg csak egy további munkát adhat be.

"A Projekt kategóriában csapattal indulunk, szükséges mindenkinek regisztrálni külön vagy elég, ha 1 fő regisztrál és képviseli a csapatot?"
Csapat indulása esetén minden csapattagnak külön kell regisztrálni, feltölteni az Adataim" részt a saját adataival. A pályázatot 1 fő hozza létre és jelezzétek az info@evlakberendezoje.hu címen, hogy csapattal indultok, így a regisztrált csapattagot hozzá tudjuk csatolni a rendszerben a már létrehozott pályázathoz.
 
“Regisztráltam de nem látom az azonosítószámot.”
A regisztrációt követően hozz létre pályázatot valamelyik kategóriában, a létrehozott pályázathoz fogsz kapni azonosítószámot. Magát a pályázati rendszert is akkor fogod csak látni.

"Szeretném létrehozni a pályázatomat, de nem tudok még neki címet adni…"
A létrehozáskor megadott cím szabadon változtatható a beadás pillanatáig! (címet kéri a rendszer a pályázat létrehozásához)
Javasoljuk, hogy a regisztrációt követően hozzátok létre a rendszerben a pályázatot, mert így látjátok magát a pályázat beadási felületet. A rendszert úgy alakítottuk ki, hogy segítse a munkátokat. Pontosan látható, hogy milyen dokumentumokat kell beadni és jelzi, ha valami még hiányzik. Érdemes folyamatosan használni a felületet, a feltöltött dokumentumok, műleírás, stb, bármikor cserélhető, kiegészíthető, változtatható a “BEADOM” gomb megnyomásáig.
 
“Pályakezdő vagyok, nem tudok mit írni a szakmai önéletrajzba…”
Az önéletrajzba bátran feltüntethetitek eddigi, akár nem szakirányú ÉS szakirányú tanulmányaitokat, tapasztalataitokat, egy pár bemutatkozó mondatot, PÉLDÁUL: Miért választottad ezt a szakmát? Mi érdekel legjobban a lakberendezésben? Van-e egy stílus vagy irányzat, ami közel áll hozzád, kik inspirálnak STB. Milyen referenciáid voltak eddig, ha voltak.
 
“Külsős látványtervező által készített látványtervekkel lehet pályázni?”
Igen! Mindhárom kategóriában, de ez esetben ezt az online felületen az erre létrehozott mezőben jelezni kell. Ha a tervező saját maga készítette a látványterveket, azt nem kérjük külön jelölni.
 
“Külső közreműködők személye a zsűri számára látható információ?”
Nem. A Zsűri csak az értékelés után szembesül bármilyen jellegű személyes információval, ilyen a külső közreműködők személye is (látványtervező vagy a gyakorló kategóriákban pl. építész, fotós).
 
“A beadni kívánt projektben nem volt szükség építés-bontásra, így nem készült építés-bontási terv. Mit töltsek fel helyette?”
Egy üres pdf dokumentumot, amiben csak ezt az információt jelzed. ld. a kiírásban: "Amennyiben a munka sajátosságaiból fakadóan egy tervtípus nem készült (pl. nem volt szükség építés-bontásra), akkor ezt kérjük az adott tervnél feltöltött üres pdf dokumentumon jelezni!"
 
“Előzetes ellenőrzés: miért csak az november 13-ig feltöltött anyagokat van lehetőség javítani?” 
Több év tapasztalata alapján azt láttuk, hogy sokan hagyták a pályázat beadását a legutolsó órákra, ami sok esetben kapkodással és azzal is járt, hogy nem megfelelően lettek beadva a pályázatok. Szeretnénk ezzel egyrészt segíteni a munkátokat, másrészt ösztönözni Titeket, hogy ne hagyjátok az utolsó pillanatra a beadást, ezért adunk lehetőséget a beadási határidő ELŐTTI korrekcióra.
 
“Az előzetes ellenőrzésen szakmai észrevételeket is kapok?”
Nem. Az előzetes ellenőrzés arra szolgál, hogy átnézzük a megfelelő helyre valóban a megfelelő dokumentum lett-e feltöltve, szerepel-e minden szükséges dokumentumon az azonosítószám, nem szerepel név, vagy logó, ami alapján a pályázat beazonosítható lenne, valamint megvannak-e a szükséges egyéb feltöltendők (pl. önéletrajz, profilkép).
 
“Nem adtam be előzetes ellenőrzésre, csak a november 20. beadási határidő után derült ki, hogy véletlenül mindenhova az alaprajzot töltöttem fel, így engedte a rendszer beadni a pályázatot, de az ellenőrzésen az Etikai és Felügyelő Bizottság visszadobta, kizártak a pályázatból, mivel hiányzik több tervdokumentumom. Mit lehet tenni?”
Semmit, sajnos, a pályázati határidő lejárta után NINCS hiánypótlási vagy módosítási lehetőség, a felületet lezárjuk. Kérjük, hogy figyeljetek jól az időbeosztásra, ne az utolsó pillanatra hagyjátok a fájlfeltöltést és alaposan nézzétek át, hogy mindenhova a megfelelő, kért dokumentumot töltsétek fel. Aki november 13-ig feltölti annak átnézzük, hogy minden rendben van-e és az ehhez hasonló hibákat ki tudjuk szűrni és még van idő a pályázat lezárásáig javítani.
 
Hány pályázat kerül be a shortlistbe?”
A Zsűritagok online, egyenként pontozzák a pályázatokat, a pontok összesítése alapján felállított sorrend szerinti legjobb pályázatok kerülnek be a “Shortlistbe”. A shortlistbe kerülő pályázatok száma függ az összesen beadott pályázatok számától és minőségétől, tehát előzetesen nem tudjuk megmondani. A mezőnyből kiemelkedő, a zsűritagok által az átlagnál jobbra értékelt pályázatok jutnak be a Shortlistes válogatásba.

"Nem tudtam feltölteni a fotót / látványtervet. Mi lehet a gond?"
A képi anyagokat (fotó vagy látványterv) pontosan 1080 px magas és maximum 1920 px széles méretben kell feltölteni, jpg formátumban, egyenként maximum 600 kB méretben. Kérjük, hogy figyeljetek oda a képek méretezésére, használjatok a számotokra legmegfelelőbb alkalmazást, programot (akár online, ingyen hozzáférhető lehetőségeket), és a képeket a kért méretben, jpg formátumban töltsétek fel. A kép elnevezésében jó ha nincs szóköz, ékezetes betű.
Ha ennek ellenére sem sikerült a méretezett képeket feltölteni, akkor a problémás képeket küldjétek el az info@evlakberendezoje.hu címre és a problémát egyeztetjük az informatikussal.

"A pályázati felületen található "konszignációs lista, termékek" füllel kapcsolatosan: Vannak olyan támogatók, ahol nem feltétel/nem lehet használni a saját termékeket, pl. Junior Art Center, stb, ott mit kell beírni a mezőbe?"
A konszignációs listában csak azokat a cégeket kell feltüntetni, akiknek a termékét betervezted. Akiknek a termékeit nem lehet betervezni vagy egyszerűen nem tervezted be (pl. ugyanazt a termékkategóriát képviseli két vagy több cég, és csak egyet használsz), azt egyszerűen hagyjátok üresen.

"Hova tudom feltenni a Schneider Anyagjegyzéket és az eDesignhoz kapcsolódó pdf-ket?"
Az Elektromos adatszolgáltató pdf-et lehet összefűzni a Schneider eDesign alkalmazásának anyagával és ezt tudod feltölteni a beadandókhoz. Ha használtad az eDesign alkalmazást, akkor tüntesd fel a "konszignációs listában" is.

Kérdések az Otthon és Projekt feladattal kapcsolatban


"Megvalósult munka esetén nem készül látványterv - VAGY - látványterv készült, de még nincs befotózva. Ez esetben is beadható a pályázat?"
NEM. A pályázati kiírásban részletezett követelményeknek meg kell felelni, ennek részei a látványtervek és az elkészült munka fotói is. Ezek hiányában nem beadható, nem számít teljesnek a pályázati anyag.

"Nem számítógéppel tervezek, kézi rajz beadható?"
IGEN!!! Akár a teljes tervdokumentáció, akár csak a téri ábrák is lehetnek kézi rajz, szabadon választott technikával. FONTOS: a téri ábra viszont nem váltható ki pl. moodboarddal. Akár kézi, akár számítógépes megoldással, de be kell mutatni, hogy mi volt a tervező elképzelése.

"Kiállítási standdal indulhatok-e a Projekt kategóriában?"
Nem, mert nem ingatlan és nem termel bevételt.


Kérdések a Pályakezdő feladattal kapcsolatban


"A pályázat elkészítéséhez biztosítanak ingyenes hozzáférést valamilyen tervező szoftverhez?"
A Cadline Kft. az előző évekhez hasonlóan idén is ingyenesen biztosítja a tervek elkészítéséhez az ARCHLine.XP és ARCHLine.XP LIVE szoftvereket az azt igénylő pályázók számára a pályázat beadási határidejéig, 2023. november 20-ig.
A program kódokat e-mailben a marketing@cadline.hu címen tudják igényelni a résztvevők.

"Statikusi engedéllyel a lakásban lévő 32 cm-s és 42 cm-es falak egy részét elbonthatom-e?"
Alapesetben a főfalakon plusz nyílás kialakítása nem lakberendezői kompetencia, de a mostani feladatban statikusi engedéllyel a következők szerint lehet bontásokat végezni:

  • a 10 cm-es és a 20 cm-es falak minden megkötés nélkül bonthatóak,
  • a 32 cm-es falak 30 cm-es falfülek meghagyásával bonthatóak,
  • a 40 és 42 cm-es falak minimum 30 cm-es falfülek meghagyásával, pillérekkel, és kiváltással bonthatóak.
Az elbontott falszakaszok esetében:
  • a dokumentáción minden esetben fel kell tüntetni, hogy statikus terv szerint bontandóak a falak,
  • a bontást a műleírásban is indokolni kell!

"A konyha helyét megváltoztathatom-e?"
A vizesblokk helye nem változhat meg. Ebben az esetben lehet a konyhát máshogyan elhelyezni.
 
"A WC és fürdőkád helye a vizes helyiségen belül változtatható-e?"
A WC és a fürdőkád helyének megváltoztatása nem szerencsés, mivel egy négy lakásos társasházról van szó, de indokolt esetben a WC-t maximum 2 m-rel el lehet húzni.

"Mit kell feltüntetnem a konszignációs listában?"
A pályázati online rendszerben lévő táblázatba, a cég neve alatt felsorolásszerűen fel kell tüntetni a termékeket. Pontos cikkszámot, árat nem kell megadni.

 


Sikeres munkát kívánunk,
 
a Pályázat szervező csapata:
 
Ács Erzsébet, Kővári Judit és Máray Klára - szakmai és egyéb kérdések, az info@evlakberendezoje.hu címen és a pályázat zárt Facebook csoportjában
Halász Edit, LOSZ titkár - adminisztratív kérdések, céges kapcsolattartó
Radócz Gábor, marketing és weboldalfejlesztés
 







| info@evlakberendezoje.hu | © evlakberendezoje.hu | lakberendezok.hu | Minden jog fenntartva.